2025. október 18. szombat,
Lukács napja.
Kalendárium

Kovács János István /1921-2013/


Varga Csaba /1945-2012/


Mácz István /1934-2024/

Ahhoz, hogy 1956 miértjeire kielégítő válaszokat kapjunk, részletesebben kell megismerkednünk előzményeivel.

David Irving brit történész, a kommunisták és a liberálisok meghamisította történelem egyik legjelentősebb újraértékelője, 1981-ben megjelent, ’56-os forradalmunk és szabadságharcunk igaz történetét egyedülálló alapossággal ismertető, magyarul is hozzáférhető könyvében („Felkelés”) leszögezi, hogy 1956 előzménye nem az SzKP Huszadik Kongresszusa, még csak nem is az 1953-as berlini felkelés volt, hanem a Vörös Hadsereg hazánk földjére lépése a második világháború során. De persze régebbre is visszanyúlhatunk, 1919-re, a 133 napos zsidó csőcselékuralomra. Addig a magyar nemzet nem ismerte a zsidó Marx és Lenin tanításait, miként a kiegyezés utáni korszak társadalmi elégedetlenségeit meglovagoló szociáldemokraták áligazságait sem. Nálunk nem volt kommün, mint Párizsban, 1871-ben. Ami ellenben 1919-ben történt hazánkban, megmutatta, mennyire nem legenda, amit a Zsidó Világszövetség 1910-ben meghirdetett: Ausztria-Magyarországot fel kell darabolni, és Magyarország földjén zsidó államot kell létrehozni. A magyar nemzet természetes ellenállása miatt ez megbukott ’19-ben, miként ’56-ban is. Utóbb nemcsak azért, mert még emlékeztek a Lenin-fiúk és a Szamuely-Samuel Tibor és terroristái, a Cserny-különítmény soha nem feledhető gaztetteire, hanem azért is, mert a két világháború közötti negyedszázadban még volt magyar nemzet, amelyet nemzeti öntudat és keresztény szellem jellemzett, és arculatát olyanok határozták meg, mint vitéz nagybányai Horthy Miklós, Gömbös Gyula, Imrédy Béla, Teleki Pál, Klebelsberg Kunó, Hóman Bálint. Védték 1944-1945-ben, ha kellett, gyermekfejjel fővárosunkat, és logikus, hogy 1956-ban sem tettek mást, hiszen az ellenség mindkét esetben ugyanaz volt, a ...

Október hónap – Őszhó – Magvető hava
Október a Gergely naptár előtt az év nyolcadik hónapja volt, melyre neve is utal. A latin octo szóból származik, melynek jelentése : nyolc....

 

1849. október 6.: a magyar történelem egyik leggyászosabb napja. A tizenhármakat, az 1848-49-es szabadságharcban hősiesen küzdő magas rangú katonai vezetőit végezték ki Aradon a császár pribékjei. Rájuk emlékezünk a mai napon. ...

Minden korszak türelmetlenül várja költőzsenijét függetlenül attól, hogy maga a kor irodalmi szempontból mennyire termékeny. És a zseni, mint valamiféle természeti tünemény - megérkezik. Hol a felelőtlen ünneplések fortissimójával, hol az elvakult felháborodás lármájával. Más korokban csendesen és kényszeredetten jő el, hogy majd az örök elkésők emeljenek neki glóriát....

1906-ban épült meg Rákóczi rodostói házának másolata, a fejedelmet is ekkor temették el a dóm kriptájába. 1910-ben 44 211 lakosából 33 350 magyar (75,4%), 6547 szlovák, 3189 német, 453 lengyel, 227 cseh és 210 ruszin volt. 1918-ban elfoglalták a cseh terroregységek, 1919 június 6-án a magyar hadsereg foglalta vissza, majd a Clemenceau-jegyzék értelmében kiürítette a Magyarországot uraló bolsevik hazaárulók bűnbandája. 1920. június 4-én trianoni békediktátummal hivatalosan is Csehszlovákiához került. A tót államhatalom fasisztoid politikájának következtében a magyarság aránya 5%-ra csökkent, míg a város a szocreál torzók telepítésével eltótosodott. Regionális központi szerepét Magyarországon Miskolc vette át....

 A tragikus hirtelenséggel elhunyt Karl Richter nemcsak az egyik legnagyobb orgonaművésze volt a korának, hanem az egyik legnagyobb dirigense is. Talán Bach vagy Handel esetében nem túlzás azt mondani, a legnagyobb.

Bach remekműve, mely a zenetörténet számára még mindig kérdéses mű a keletkezése szempontjából, vitathatatlanul a legnagyobb értékét tekintve. Otto Klemperer a nagy zsidó-német karmester mondta a H-moll miséről, hogy az emberiség történetének legnagyobb alkotása.

...

Vízbe-nézőn, könnyel szemem szögében,
hát ittmaradtam, újra egymagam.
A búcsuzást kiálltam, vége van,
de most, hogy elment, zsibbadoz a vérem.

Hiszem, neki sem jó, a búcsuzónak,
de - bár lelkében önvád is harap -
új jég alatt találja őt a holnap.
Mit kezdjen az, ki helyszinen marad?

...
Bejelentkezés
név:
jelszó:
Jegyezze meg a nevet és a jelszót ezen a gépen!

Beküldés
Kedves Látogató!
Ha írást szeretne beküldeni a szerkesztőségünkbe, kérjük, azt a bekuldes@aranylant.hu elektronikus levélcímen keresztül tegye. Bemutatkozó levelét - pár írásának kíséretében - is ezen a címen várjuk!
Keresés

tartalomban is keressen (több időt vehet igénybe) ha nem jelöli be csak a szerző nevében és a címben keres

Beállítás
Az Aranylant jelenleg 1024 képpont széles monitorra van optimalizálva.
1024
1280
"Láttam a lelket!"
Megnyitás önálló lapon Hozzászólások, kritikák



(Jn 1,32)


Ki látta?
Keresztelő János állította a Jordán partján - adja hírül a Biblia.
Igazat mondott?
Látható a Láthatatlan? Érzékelhető az érzékelhetetlen? Istennél semmi sem lehetetlen. Most pedig Róla van szó...
Vajon Isten a teremtett világmindenség láthatóságában nem Önmagát  önmagát mutatta és mutatja be? Amikor Egyszülött Fia emberré lett Jézusban, látható lett. A Szentlélek eljöveteleikor  galamb alakjában, máskor tüzes nyelvek lobbanásában, szélviharban, szelíd forrásvízben vált érzékelhetővé.
Saját lelkem sem látom. Mégis mi fénylik föl a szememben s beszél tekintetemben?az arc mosolya, a kéz mozdulata több ,mint ami látható. A gondolatban a lélek szikrája fénylik, a szív szeretetében a lélek izzik. Aki rám néz, a lelkemet is látja, aki rád néz, annak lelked többé nem rejtett.
"Láttam a Lelket!" - kiáltott Keresztelő János. Igazat mondott.
                              
                                         ...........................
LÁTOM A LELKET

Állításom merész. Még azt, hogy Keresztelő János látta, elfogadjuk, de mondhatja-e egy hétköznapi ember? Igen. Erről szeretnék írni, s nem kell misztikus élményekre gondolni. Csupán annyi, amit a mindennapi hívő, szürke hétköznapi ember is képes érzékel, "látni".
              Látom a Lelket
              az imádkozó ember arcán. Már gyermekkoromban, amikor ministráltam, vonzott az áldozók arca. Áldozás pillanataiban figyeltem azokat. Később, amikor az oltártól jöttek, jönnek el. Ma is nézem őket. Annak meghittségében élnek, ami áthatja őket, hiszen az Urat, Jézust vették magukhoz. Az áldozás, úrvacsora-vétel élménye a Szentlélek
által történik, amint erről ír Pál apostol. ( 1 Kor 12,3 ) Az áldozók arcán átsugárzó lelkiségben Isten Lelkének fénye.
Talán azt látom...
             Látom a Lelket
             abban a bátorságban, önérzetes alázatban, amint valaki megvallja hitét, a kérdezőnek vallásáról beszél és nem szégyelli meggyőződését. Jézus mondja, ne töprengjünk, miként válaszolunk a minket kérdezőnek. "Abban az órában megtudjátok, mit szóljatok. Hiszen nem ti beszéltek, hanem Atyátok Lelke szól belőletek."
            Látom a Lelket
            annak boldogságában, aki éli, érzi, tudja és hiszi, vallja: Isten gyermeke vagyok. Erről a szeretetkapcsolatról, érzésvalóságról győzi meg a mindennapok szinte "senki" emberét. " A Lélek maga tesz tanúságot lelkünkben, hogy Isten gyermekei vagyunk." (Róm 8,6)
           Látom a Lelket
           a prédikáló papban, az Igét hírdetőben, napjaink prófétáiban  , a hitet oktató apában, tanárban, hiszen " a Lélek szólásra indította őket." (ApCel 2,4) " Mindíg csak a Szentlélektől sugalmazva beszéltek -Isten megbízottaiként - a szent emberek." ( 2 Pt 21 )
          Látom a Lelket
          ahol "szeretet, öröm, békesség, türelem, kedvesség, jóság, hűség, szelídség, önmegtartóztatás" van, hiszen mindezek  "a Lélek gyümölcsei" az ember szívében. (Gal 5,22) És ott a Lélek, ahol a szabadság öntudata jelenik meg a döntésekben, hiszen "ahol az Úr Lelke, ott a szabadság." (2 Kor 3,17)
        Az ember természetfeletti istentapasztalatnak részese lehet egyszerű élményekben is. Karl Rahner hittudós
felsorol konkrét helyzeteket.
        "-  Amikor valaki próbálja Istent szeretni, jóllehet a hallgató a megfoghatatlan misztériumtól látszólag semmi feleletet nem kap szeretetére életében, semmit el nem cserél Istennel, jóllehet látszólag a halálba torkolló élet az üresbe, az érthetetlen, feneketlen mélységbe való zuhanás.
        -  Amikor valaki áldozatot vállalva megteszi kötelességét megtagadva magát, bár ezt  a látszólagos ostobaságot megvetik az emberek.
       -  Amikor valaki életével nem tud elszámolni Istennek, de megkisérli a bánatot... Mégis reménykedik Isten irgalmába.
      -  Amikor valaki valóban jó egy másik emberhez, akitől semmi elismerést és hálát nem kap - tehát teljesen önzetlenül cselekszik.
     -  Amikor valaki lelkismerete benső hangjának engedelmeskedve olyan döntést hoz, amit senki nem érthet meg és amelyért mindörökre felelősséget vállal."

Élmények ezek, szabad meglátások, megélések, melyekben Isten Lelkét tapasztahatjuk meg, akár úgy, hogy mi vagyunk ilyen helyzetben, akár úgy, hogy másokban észleljük e természetes okkal nem magyarázható jelenségeket.
" Ez a mindenapok misztikája: Isten megtapasztalása mindenben." S ha tapasztalás, akkor az már nem "látás"?
                                       "Ó mutasd meg arcodat, Fölség, Szentlélek!
                                         A te arcod vonásai fényesek,
                                         a te revelációid sugarak.
                                         Mikor több szentet, jót, igazat látunk,
                                         
Téged láttunk meg,

                                           te lelepzed magadat.
                                           Köszönöm, imádlak, szeretlek."
                                                                                                    (Prohászka)
Kedves Olvasó! Az íráshoz csak regisztrált, és bejelentkezett tagok írhatnak hozzászólást!

Könyvajánló
Hét Krajcár Kiadó
vé vé vé (pont) mys (pont) hu - 2007