 | | | 2025. november 3. hétfő, Győző napja. Kalendárium | 
Kovács János István /1921-2013/
Varga Csaba /1945-2012/
Mácz István /1934-2024/
| |
Ahhoz, hogy 1956 miértjeire kielégítő válaszokat kapjunk, részletesebben kell megismerkednünk előzményeivel.

David Irving brit történész, a kommunisták és a liberálisok meghamisította történelem egyik legjelentősebb újraértékelője, 1981-ben megjelent, ’56-os forradalmunk és szabadságharcunk igaz történetét egyedülálló alapossággal ismertető, magyarul is hozzáférhető könyvében („Felkelés”) leszögezi, hogy 1956 előzménye nem az SzKP Huszadik Kongresszusa, még csak nem is az 1953-as berlini felkelés volt, hanem a Vörös Hadsereg hazánk földjére lépése a második világháború során.
De persze régebbre is visszanyúlhatunk, 1919-re, a 133 napos zsidó csőcselékuralomra. Addig a magyar nemzet nem ismerte a zsidó Marx és Lenin tanításait, miként a kiegyezés utáni korszak társadalmi elégedetlenségeit meglovagoló szociáldemokraták áligazságait sem. Nálunk nem volt kommün, mint Párizsban, 1871-ben. Ami ellenben 1919-ben történt hazánkban, megmutatta, mennyire nem legenda, amit a Zsidó Világszövetség 1910-ben meghirdetett: Ausztria-Magyarországot fel kell darabolni, és Magyarország földjén zsidó államot kell létrehozni. A magyar nemzet természetes ellenállása miatt ez megbukott ’19-ben, miként ’56-ban is. Utóbb nemcsak azért, mert még emlékeztek a Lenin-fiúk és a Szamuely-Samuel Tibor és terroristái, a Cserny-különítmény soha nem feledhető gaztetteire, hanem azért is, mert a két világháború közötti negyedszázadban még volt magyar nemzet, amelyet nemzeti öntudat és keresztény szellem jellemzett, és arculatát olyanok határozták meg, mint vitéz nagybányai Horthy Miklós, Gömbös Gyula, Imrédy Béla, Teleki Pál, Klebelsberg Kunó, Hóman Bálint. Védték 1944-1945-ben, ha kellett, gyermekfejjel fővárosunkat, és logikus, hogy 1956-ban sem tettek mást, hiszen az ellenség mindkét esetben ugyanaz volt, a ...
| | Vízbe-nézőn, könnyel szemem szögében, hát ittmaradtam, újra egymagam. A búcsuzást kiálltam, vége van, de most, hogy elment, zsibbadoz a vérem.
Hiszem, neki sem jó, a búcsuzónak, de - bár lelkében önvád is harap - új jég alatt találja őt a holnap. Mit kezdjen az, ki helyszinen marad? ... | | | | Beküldés Kedves Látogató! Ha írást szeretne beküldeni a szerkesztőségünkbe, kérjük, azt a bekuldes@aranylant.hu elektronikus levélcímen keresztül tegye. Bemutatkozó levelét - pár írásának kíséretében - is ezen a címen várjuk! | | | | | Beállítás Az Aranylant jelenleg 1024 képpont széles monitorra van optimalizálva. | | |
 |
Jézus és Simon | | (Mrk.l5,2l-22)
A keresztút nem séta út. Az ostorozástól már kimerült Jézus el, és ismét elesik. A Százados, aki kíséri ( részvét ébredhetett benne vagy csupán, mert felelős volt, hogy az elítélt eljusson a kivégzés helyére ), felfigyelt egy erős izmú férfire. Ráparancsolt, hogy a keresztet vigye. Segítsen. Simon engedelmeskedett. Vállára vette a gerendát. Vitte. Kényszerből. Mit látott és mit értett ő az egészből, aki most tartott haza a mezei munkából? Három elítélt, hárman cipelik kivégzésük eszközét. Ki az egyik, ki a másik? Talán nem is hallott éppen arról, akinek segítenie kell. Teszi. Elkerülhetetlenül. Ám amint rá-ránéz a mellette vánszorgó Jézusra, megszánja. Sejteni kezdi, az ütésektől megdagadt, leköpött arcból is, hogy ez az ember ártatlan. Simon szívében a keserű kényszeredettséget készség váltja fel. Ennél több nem. Honnan is tudná, hogy "véletlenül", hogy "parancsszóra" az emberek megváltásába dolgozik be. A világ megváltásában vesz részt tiszta és résztvevő segítségével. Honnan is tudná, hogy évek múlva Pál apostol írja, amit ő, Simon tesz: " Kiegészítem testemben Krisztus szenvedését, minek híjával van még. " Aki közülünk érti, értse és élje! Simon viszi a keresztet. Jézus elfogadja. Vigasztalta őt Veronika kendője, lányok, asszonyok könnye. Most elfogadja egy férfi segítségét. Nem szégyellte fájdalmában elfogadni, hogy könnyítsenek terhén. Ha a mi keresztutunk mellett felbukkan egy Simon, fogadjuk el a segítséget. Gyengeségünk nem szégyen, annyira emberi, mint Jézus gyötrelmei voltak. Osszuk meg üdvözítő szenvedésével. Simon viszi a keresztet. A másét viszi. Mi -ha kell- tartjuk a vállunkat? Önként kínáljuk szavunk, kezünk, gyógyszerünk? Bárkinek "gerendáját", akár csak egy szálkányi is, az Örök Kereszthordozó keresztjét hordozzuk. " Bármit tesztek is egynek legkisebb testvéreim közül... nekem teszitek..." Simon viszi a keresztet. A Kálvária útján jár. Ma is kellenek férfiak, akik az igazság, a becsület útjára lépnek. Tragikus jellemzője az emberiség életének, történelmének, hogy " Valakinek meg kell halni ". És mindig annak, aki magasabb eszméknek él. Ők, azok, akik hiszik, a keresztút túlhalad a Koponyák hegyén, - a mennybe vezet. Már most hallják, lelkük mélyén érzik, amit a Nagy Szenvedő a boldogságok hegyéről kiáltott a világba: "Boldogok vagytok, akiket üldöznek az igazságért..." Az irgalmas Simon fiainak nevét ismerjük: Rufus és Alexander. Tagjai voltak a római egyházközségnek. Valószínű a történetet édesapjuktól megismerve mondották el Márk evangélistának. Uram, Jézus Krisztus, ha golgotai utat kell járnom, és roskadozom betegség vagy öregkor keresztje alatt, Uram, ha majd elesem, légy te magad az én Simonom...
|
| | | | | Kedves Olvasó! Az íráshoz csak regisztrált, és bejelentkezett tagok írhatnak hozzászólást! | | |
|
| |  | |
Könyvajánló | | |  | |