 | | | 2025. október 15. szerda, Teréz napja. Kalendárium | 
Kovács János István /1921-2013/
Varga Csaba /1945-2012/
Mácz István /1934-2024/
| |
Ahhoz, hogy 1956 miértjeire kielégítő válaszokat kapjunk, részletesebben kell megismerkednünk előzményeivel.

David Irving brit történész, a kommunisták és a liberálisok meghamisította történelem egyik legjelentősebb újraértékelője, 1981-ben megjelent, ’56-os forradalmunk és szabadságharcunk igaz történetét egyedülálló alapossággal ismertető, magyarul is hozzáférhető könyvében („Felkelés”) leszögezi, hogy 1956 előzménye nem az SzKP Huszadik Kongresszusa, még csak nem is az 1953-as berlini felkelés volt, hanem a Vörös Hadsereg hazánk földjére lépése a második világháború során.
De persze régebbre is visszanyúlhatunk, 1919-re, a 133 napos zsidó csőcselékuralomra. Addig a magyar nemzet nem ismerte a zsidó Marx és Lenin tanításait, miként a kiegyezés utáni korszak társadalmi elégedetlenségeit meglovagoló szociáldemokraták áligazságait sem. Nálunk nem volt kommün, mint Párizsban, 1871-ben. Ami ellenben 1919-ben történt hazánkban, megmutatta, mennyire nem legenda, amit a Zsidó Világszövetség 1910-ben meghirdetett: Ausztria-Magyarországot fel kell darabolni, és Magyarország földjén zsidó államot kell létrehozni. A magyar nemzet természetes ellenállása miatt ez megbukott ’19-ben, miként ’56-ban is. Utóbb nemcsak azért, mert még emlékeztek a Lenin-fiúk és a Szamuely-Samuel Tibor és terroristái, a Cserny-különítmény soha nem feledhető gaztetteire, hanem azért is, mert a két világháború közötti negyedszázadban még volt magyar nemzet, amelyet nemzeti öntudat és keresztény szellem jellemzett, és arculatát olyanok határozták meg, mint vitéz nagybányai Horthy Miklós, Gömbös Gyula, Imrédy Béla, Teleki Pál, Klebelsberg Kunó, Hóman Bálint. Védték 1944-1945-ben, ha kellett, gyermekfejjel fővárosunkat, és logikus, hogy 1956-ban sem tettek mást, hiszen az ellenség mindkét esetben ugyanaz volt, a ...
| | 
Október hónap – Őszhó – Magvető hava
Október a Gergely naptár előtt az év nyolcadik hónapja volt, melyre neve is utal. A latin octo szóból származik, melynek jelentése : nyolc....
| |
1849. október 6.: a magyar történelem egyik leggyászosabb napja. A tizenhármakat, az 1848-49-es szabadságharcban hősiesen küzdő magas rangú katonai vezetőit végezték ki Aradon a császár pribékjei. Rájuk emlékezünk a mai napon. ...
| | 
Minden korszak türelmetlenül várja költőzsenijét függetlenül attól, hogy maga a kor irodalmi szempontból mennyire termékeny. És a zseni, mint valamiféle természeti tünemény - megérkezik. Hol a felelőtlen ünneplések fortissimójával, hol az elvakult felháborodás lármájával. Más korokban csendesen és kényszeredetten jő el, hogy majd az örök elkésők emeljenek neki glóriát....
| | 
1906-ban épült meg Rákóczi rodostói házának másolata, a fejedelmet is ekkor temették el a dóm kriptájába. 1910-ben 44 211 lakosából 33 350 magyar (75,4%), 6547 szlovák, 3189 német, 453 lengyel, 227 cseh és 210 ruszin volt. 1918-ban elfoglalták a cseh terroregységek, 1919 június 6-án a magyar hadsereg foglalta vissza, majd a Clemenceau-jegyzék értelmében kiürítette a Magyarországot uraló bolsevik hazaárulók bűnbandája. 1920. június 4-én trianoni békediktátummal hivatalosan is Csehszlovákiához került. A tót államhatalom fasisztoid politikájának következtében a magyarság aránya 5%-ra csökkent, míg a város a szocreál torzók telepítésével eltótosodott. Regionális központi szerepét Magyarországon Miskolc vette át....
| | A tragikus hirtelenséggel elhunyt Karl Richter nemcsak az egyik legnagyobb orgonaművésze volt a korának, hanem az egyik legnagyobb dirigense is. Talán Bach vagy Handel esetében nem túlzás azt mondani, a legnagyobb. Bach remekműve, mely a zenetörténet számára még mindig kérdéses mű a keletkezése szempontjából, vitathatatlanul a legnagyobb értékét tekintve. Otto Klemperer a nagy zsidó-német karmester mondta a H-moll miséről, hogy az emberiség történetének legnagyobb alkotása. ... | | Vízbe-nézőn, könnyel szemem szögében, hát ittmaradtam, újra egymagam. A búcsuzást kiálltam, vége van, de most, hogy elment, zsibbadoz a vérem.
Hiszem, neki sem jó, a búcsuzónak, de - bár lelkében önvád is harap - új jég alatt találja őt a holnap. Mit kezdjen az, ki helyszinen marad? ... | | | | Beküldés Kedves Látogató! Ha írást szeretne beküldeni a szerkesztőségünkbe, kérjük, azt a bekuldes@aranylant.hu elektronikus levélcímen keresztül tegye. Bemutatkozó levelét - pár írásának kíséretében - is ezen a címen várjuk! | | | | Beállítás Az Aranylant jelenleg 1024 képpont széles monitorra van optimalizálva. | | |
 |
Nevek a sírokon | | Már most járom temetőinket. Cegléden kilenc temető van. Mennyi kereszt, kopjafa, sírkő? És ki tudja hány ezren pihennek ott? Hirosimában nem jártam, de ott egy különös árnyék van az atombomba elhunytjai között. A városra dobott atombomba hétezer házat döntött romba, 56 ezer házat tűz semmisített meg, hatvanezer ember meghalt. Az elhunytak nevét később kőbe vésték, mind a hatvanezerét. A robbanás ötezer fokos hősége fehérré égette a Sumito Bank gránit lépcsőjét. Abban a pillanatban ült ott egy ember. Elégett. Árnyéka ott maradt a fehérre változott grániton. - Temetőinkben ilyen árnyéka nincs a halálnak, de minden sírkő és sírkereszt jelzi: itt nyugszanak szeretteink! Szeretem ezeket a sírkereszteket, sírköveket, amelyekre halottjaink neve írva van. Ezek a síremlékek nekem azt a sírkövet jelképezik, amely Jézus sírját takarta, amelyet angyal hengerített el a feltámadás ember elképzelni nem képes pillanatában. Krisztus feltámadt. Ha pedig Ő feltámadt, feltámadnak mindazok, akik igaz emberként hunytak el. " Egy ember által jött a halál, egy ember -Jézus- által jön a holtak feltámadása is." (1 Kor 15,21 ) Sétálok temetőinkben s a síremlékek nemcsak halálról beszélnek, hanem feltámadásról is. A sírköveken neveket olvasok. Évszámokat. Olykor vigasztaló mondatot. Mit lehetne még? Ibsen drámájában egy falusi legény élete végén azon tűnődik, mit is írhatna, írnak majd sírjára? Akkor döbben rá: élete üres volt, eredménytelen, sem szent, sem gonosz nem lett belőle. Kinek hiányozna, ha meghalna? Sírján a keresztre csupán ennyi kerülhet: " Itt nyugszik Senki. " Vajon szeretteink sírjára a név, a számok helyett vagy mellé mit írnánk? Mi volt életük lényege? - Ősz-fehér nagymamám sírjára ezt írnám: Jóság. Hittanárom síremlékére vésném: Öröm és áldozat. Albert Schweitzer fölé: Tisztelet az Életnek. - Kérem, folytassa e "játékot" az olvasó, amikor rövidesen szerette sírjánál áll. Rá kell jönnünk, csak annak van mit írni nyughelye fölé, aki szeretetben élt. A halálon túl is csak akkor valaki, ha szeretetben élt. Nézem a virággal borított sírokat. Egyszer köztük lesz a miénk is. Név, évszám.... és mellette? "Senki!" Vagy: "szeretett!"? Lukács evangélista örökíti meg azt a jelenetet, amikor a tanítványok sikeres munkát végezve Jézusnak dicsérettel, büszkén számolnak be. Várják az isteni Mester elismerését. Ám Ő arra inti őket, ne sikeres tetteiknek örüljenek, " hanem annak, hogy nevetek föl van jegyezve a mennyben. "(Lk 10,20)
Már most járom a temetőket. Neveket olvasok, évszámokon tűnődök és azon, mennyivel többen nyugszanak itt, akiknek nevüket, -emléküket!- elmosta, eltüntette az idő. Nagy úr a feledés! Hirosima gránitján elégett ember árnyéka talán még ott van. Majd eltűnik. De akinek Isten nevét beírta az Élet Könyvébe azt ő őrzi az örökkévalóságban. - Mit szeretnék? Az már nekem kevés, hogy nevem sírkeresztre véssék. Nem remélek, nem remélhetek kevesebbet, mint hogy Isten írja nevem az Élet Könyvébe...

|
| | | | | Kedves Olvasó! Az íráshoz csak regisztrált, és bejelentkezett tagok írhatnak hozzászólást! | | |
|
|  | |
Könyvajánló | | |  | |