2025. szeptember 17. szerda,
Zsófia napja.
Kalendárium

Kovács János István /1921-2013/


Varga Csaba /1945-2012/


Mácz István /1934-2024/

1. Egyed. Ezen a napon lépnek szolgálatba a juhászok, kondások és a szőlőpásztorok. A szőlőhegyen zárónap, ettől kezdve tilos szekér-rel, abroncsos edénnyel a szőlőben járni. Megkez-dődik a szőlőőrzés. A disznót hízóba fogják. Egyed-nap időjárásából az egész őszre következ-tetnek. 

...

Beöthy Zsolt (1848–1922) már nem csak az irodalmi élet belső köreit, de az irodalom iránt érdeklődőket is megszólította. A nemzeti klasszicizmus jegyében készült irodalomtörténeti áttekintése ...

A Pax Hungarica Mozgalom koszorút helyezett el a Budát felszabadító európai keresztény hősöknek a Kapisztrán téri Mária Magdaléna templom romfalán elhelyezett emléktáblájánál. E dicsőséges tett emlékezetbe idézése több aktualitást is magában rejt.

...

Anne-Sophie Mutter  a modernkori hegedülés óriása, s ha nem lenne ennyire fiatal és szépséges, akár nagyasszonyának is lehetne nevezni.

A fiatal Mutter még a hetvenes években debütált kislányként Karajan segédletével Mozarttal, majd egy berlini újévi koncerten játsdzotta Bach híres E-dúr hegedűversenyét.

...

Sértő Kálmán (1910-1941) Erdélyi József és Sinka István mellett huszadik századi nemzeti költészetünk mindmáig egyik legelhallgatottabb alakja, noha egykor rajongtak verseiért.

 

...
Bejelentkezés
név:
jelszó:
Jegyezze meg a nevet és a jelszót ezen a gépen!

Beküldés
Kedves Látogató!
Ha írást szeretne beküldeni a szerkesztőségünkbe, kérjük, azt a bekuldes@aranylant.hu elektronikus levélcímen keresztül tegye. Bemutatkozó levelét - pár írásának kíséretében - is ezen a címen várjuk!
Keresés

tartalomban is keressen (több időt vehet igénybe) ha nem jelöli be csak a szerző nevében és a címben keres

Beállítás
Az Aranylant jelenleg 1024 képpont széles monitorra van optimalizálva.
1024
1280
Március idusa elpusztíthatatlanságunkat hirdeti
Megnyitás önálló lapon Hozzászólások, kritikák



Nemzetünk a világtörténelemben alighanem egyedülálló elbukásaihoz és felemelkedéseihez való viszonyulásában: naptári évfordulóikon megkoszorúzza (többnyire tragikus) hősei nyughelyét, szívszaggatóan énekel és szaval róluk, miközben az év további napjain álmot álmodóan álmodik, csak gondolataiban él az örök magyarság, legfeljebb hirtelen fellobbanásokban eszmél arra, hogy március idusa elpusztíthatatlanságunkat, röghöz kötöttségünk iránti vágyunk kifejezését jelenti.

'Március a magyarság ifjúságát jelenti, friss, élettől duzzadó megújhodási kedvét. A régi március mintha teremtő, áldott vulkán lett volna, ontotta a tehetségeket, a függetlenségre fölkészült nemzet értékeit, és ontotta az eszméket is, melyeket századok szenvedése, századok elfojtott vágyai szentesítettek. Március eszméi nem múlandó lobbanások, hanem szervesen hozzátartoznak a magyarság lelkéhez, szelleméhez, életéhez: ha elfeledjük őket, ha lemondunk róluk, életünkről mondunk le', írta egykor Féja Géza.

Aligha lehetne ennél találóbban kifejezni korántsem csak az ezernyolcszáznegyvennyolcas, hanem felemelkedési kísérletsorozataink mindegyikének értelmét, az életakaratainkat bárkik által elnyomókkal szemben való örök elégedetlenség lelkünkből való kiirthatatlansága általi elpusztíthatatlanságunkat, ugyanakkor a bolsevizmusnál összehasonlíthatatlanul veszedelmesebb liberalizmus által megteremtett globális fertőzés milliónyi szindrómáját érzékelve tudatosítanunk kell, mennyire nem elegendők ilyenkor a mégoly megható megemlékezések, főleg, amikor az ellenség legtöbbször láthatatlanul és állandóan támad.

Láthatatlanul és állandóan, de leghathatósabban már nem katonai arzenállal, hanem az éter hullámhosszain, a médiaipar totális tudatmódosításaival, a szakrális hagyományok, etnikai identitások felszámolására irányuló tudatos törekvésekkel, meghagyva az általuk lelkileg-szellemileg meg nem fertőződött, ugyanakkor vegetatív életkörülmények közé süllyesztetteknek a múltidéző megemlékezéseket, gondosan ügyelve persze eközben is arra, nemhogy szellemük kiszabaduljon ama palackból, nemhogy a madáchi falansztert megidéző rabszolgák potenciájukat aktusra váltsák fel, nehogy elhiggyék elpusztíthatatlanságukat.

Csak eggyel nem számolnak ők sohasem, azzal az ontológiai realizmussal, amelynek hiányában már régen elpusztult volna az emberiség, az ókori bölcsek hármas jelszava, a szépség, jóság, igazság elpusztíthatatlanságával, azzal, hogy mindig mindenhol születnek álmot álmodó tűzcsiholók, akik ismerik a tűz megtisztító varázsát, akik, Madáchcsal szólva, nemcsak fazék alatt ismerik azt, akik barátaikért, szeretteikért, hazájukért a szó szoros értelemben kezüket tűzbe teszik, így egyesülve Teremtőjükkel, tudván, csak azok nyerik el az örök boldogságot, akik sohasem hagyják kihalni a tüzet, akik ezért Adyval így esdekelnek:

De Tűz és Tűz, én ifjú testvéreim,
Jaj, a Tüzet ne hagyjátok kihalni,
Az Élet szent okokból élni akar,
S ha Magyarországra dob ki valakit,
Annál százszorta inkább kell akarni.


Életet és hitet üzen egy halott
Nektek fiatal, elhagyott testvérek,
Az olvasztó Tüzet küldi a hamu 
S láng-óhaját, hogy ne csüggedjetek el:
Március van s határtalan az Élet.

Kedves Olvasó! Az íráshoz csak regisztrált, és bejelentkezett tagok írhatnak hozzászólást!

Könyvajánló
Hét Krajcár Kiadó
vé vé vé (pont) mys (pont) hu - 2007