2025. október 19. vasárnap,
Nándor napja.
Kalendárium

Kovács János István /1921-2013/


Varga Csaba /1945-2012/


Mácz István /1934-2024/

Ahhoz, hogy 1956 miértjeire kielégítő válaszokat kapjunk, részletesebben kell megismerkednünk előzményeivel.

David Irving brit történész, a kommunisták és a liberálisok meghamisította történelem egyik legjelentősebb újraértékelője, 1981-ben megjelent, ’56-os forradalmunk és szabadságharcunk igaz történetét egyedülálló alapossággal ismertető, magyarul is hozzáférhető könyvében („Felkelés”) leszögezi, hogy 1956 előzménye nem az SzKP Huszadik Kongresszusa, még csak nem is az 1953-as berlini felkelés volt, hanem a Vörös Hadsereg hazánk földjére lépése a második világháború során. De persze régebbre is visszanyúlhatunk, 1919-re, a 133 napos zsidó csőcselékuralomra. Addig a magyar nemzet nem ismerte a zsidó Marx és Lenin tanításait, miként a kiegyezés utáni korszak társadalmi elégedetlenségeit meglovagoló szociáldemokraták áligazságait sem. Nálunk nem volt kommün, mint Párizsban, 1871-ben. Ami ellenben 1919-ben történt hazánkban, megmutatta, mennyire nem legenda, amit a Zsidó Világszövetség 1910-ben meghirdetett: Ausztria-Magyarországot fel kell darabolni, és Magyarország földjén zsidó államot kell létrehozni. A magyar nemzet természetes ellenállása miatt ez megbukott ’19-ben, miként ’56-ban is. Utóbb nemcsak azért, mert még emlékeztek a Lenin-fiúk és a Szamuely-Samuel Tibor és terroristái, a Cserny-különítmény soha nem feledhető gaztetteire, hanem azért is, mert a két világháború közötti negyedszázadban még volt magyar nemzet, amelyet nemzeti öntudat és keresztény szellem jellemzett, és arculatát olyanok határozták meg, mint vitéz nagybányai Horthy Miklós, Gömbös Gyula, Imrédy Béla, Teleki Pál, Klebelsberg Kunó, Hóman Bálint. Védték 1944-1945-ben, ha kellett, gyermekfejjel fővárosunkat, és logikus, hogy 1956-ban sem tettek mást, hiszen az ellenség mindkét esetben ugyanaz volt, a ...

Október hónap – Őszhó – Magvető hava
Október a Gergely naptár előtt az év nyolcadik hónapja volt, melyre neve is utal. A latin octo szóból származik, melynek jelentése : nyolc....

 

1849. október 6.: a magyar történelem egyik leggyászosabb napja. A tizenhármakat, az 1848-49-es szabadságharcban hősiesen küzdő magas rangú katonai vezetőit végezték ki Aradon a császár pribékjei. Rájuk emlékezünk a mai napon. ...

Minden korszak türelmetlenül várja költőzsenijét függetlenül attól, hogy maga a kor irodalmi szempontból mennyire termékeny. És a zseni, mint valamiféle természeti tünemény - megérkezik. Hol a felelőtlen ünneplések fortissimójával, hol az elvakult felháborodás lármájával. Más korokban csendesen és kényszeredetten jő el, hogy majd az örök elkésők emeljenek neki glóriát....

1906-ban épült meg Rákóczi rodostói házának másolata, a fejedelmet is ekkor temették el a dóm kriptájába. 1910-ben 44 211 lakosából 33 350 magyar (75,4%), 6547 szlovák, 3189 német, 453 lengyel, 227 cseh és 210 ruszin volt. 1918-ban elfoglalták a cseh terroregységek, 1919 június 6-án a magyar hadsereg foglalta vissza, majd a Clemenceau-jegyzék értelmében kiürítette a Magyarországot uraló bolsevik hazaárulók bűnbandája. 1920. június 4-én trianoni békediktátummal hivatalosan is Csehszlovákiához került. A tót államhatalom fasisztoid politikájának következtében a magyarság aránya 5%-ra csökkent, míg a város a szocreál torzók telepítésével eltótosodott. Regionális központi szerepét Magyarországon Miskolc vette át....

 A tragikus hirtelenséggel elhunyt Karl Richter nemcsak az egyik legnagyobb orgonaművésze volt a korának, hanem az egyik legnagyobb dirigense is. Talán Bach vagy Handel esetében nem túlzás azt mondani, a legnagyobb.

Bach remekműve, mely a zenetörténet számára még mindig kérdéses mű a keletkezése szempontjából, vitathatatlanul a legnagyobb értékét tekintve. Otto Klemperer a nagy zsidó-német karmester mondta a H-moll miséről, hogy az emberiség történetének legnagyobb alkotása.

...

Vízbe-nézőn, könnyel szemem szögében,
hát ittmaradtam, újra egymagam.
A búcsuzást kiálltam, vége van,
de most, hogy elment, zsibbadoz a vérem.

Hiszem, neki sem jó, a búcsuzónak,
de - bár lelkében önvád is harap -
új jég alatt találja őt a holnap.
Mit kezdjen az, ki helyszinen marad?

...
Bejelentkezés
név:
jelszó:
Jegyezze meg a nevet és a jelszót ezen a gépen!

Beküldés
Kedves Látogató!
Ha írást szeretne beküldeni a szerkesztőségünkbe, kérjük, azt a bekuldes@aranylant.hu elektronikus levélcímen keresztül tegye. Bemutatkozó levelét - pár írásának kíséretében - is ezen a címen várjuk!
Keresés

tartalomban is keressen (több időt vehet igénybe) ha nem jelöli be csak a szerző nevében és a címben keres

Beállítás
Az Aranylant jelenleg 1024 képpont széles monitorra van optimalizálva.
1024
1280
Kő vagy szív?
Megnyitás önálló lapon Hozzászólások, kritikák

Szokatlan kérdés, holott nagyon mindennapi. Szívtelen emberekről gondoljuk, hogy szívük helyén kő van. Olykor Istenről is így vélekednek.
Albert Camus, Nobel-díjas író " FÉLREÉRTÉS " című drámájában élesebben fogalmaz: 25 év után hazatérő férfit az anyja és nővére nem ismerik fel. Vendégfogadójukban szállást adnak az "idegennek" és pénzéért megölik. Ezután ér oda a feleség, aki felismeri a helyzetet, és közli velük: gyilkosok. A szerencsétlen anya fiát, a leány testvérért ölte meg az idegenben. Heves szóváltásba kerülnek. Az egyik szinte bomlott elmével ordítja az özvegy felé: " Mit ér a lét hívó szava, mit ér a lélek riadója? Mi értelme a tengerhez vagy a szerelemhez kiáltozni?... Fogadjon el egy tanácsot. Imádkozzék Istenhez, hogy tegye kőhöz hasonlóvá. Ő, az Isten is ezt választotta önmagának, ez az egyetlen igazi boldogság. Tegyen hát úgy, mint ő, legyen süket minden kiáltó szóra, legyen kővé, amíg nem késő. "
Camus nem kérdi, hanem állítja: Isten, mint a kő, süket. Nincs szíve. - Ám aki ezt állítja, nem ismeri a Biblia, a keresztény hit Istenét: Istenünknek szíve van! Ő beszél arról, hogy még az anya is megfeledkezhet gyermekéről, ő akkor sem övéiről. Jézus tanítja, hogy tudta nélkül egy veréb sem esik le a fáról, mennyivel inkább gondoskodik az emberről, hajunk szálait is számon tartja. Kéréseinket még meg sem fogalmazzuk, ő már tudja mire van szükségünk. Isten szíve előbb szeretett minket, mint mi őt.
A Jézusban emberré lett Isten mondja: "Tanuljatok tőlem, mert szelíd és alázatos szívű vagyok." Vajon egy kő érzéketlenségével vagy a szív bőségéből adta meg a fő parancsot: Őt és az embert szeretni, sőt új törvényként: " Szeressétek egymást, amint én szeretlek titeket!"
Számtalan istent hitt és hisz az emberiség, de mutassanak csak egyet is, aki megmutatta a szívét. Az istenek között az Igaz Isten Jézusban megmutatta a szívét: az ember iránti szerelmes szeretetéből vállalta a halált és engedte lándzsával átdöfni szívét. A Szentháromság élet és lét misztériumában emberszív dobog, Jézusé.
Kő vagy szív? Amilyen egyszerű, oly kemény kérdés. Aki a hit ajándékában él, annak megnyugtató. Az istent-kereső ember pedig olyan Istent szeretne, akinek szíve van. Nemes Nagy Ágnes "Ekhnáton jegyzeteiből" című versében istent-akar, istent-teremtő szándékkal érzi és mondja Istennek: " Már nem halaszthatlak tovább." A költő vágya teljesülését oly szépen kéri:
" S helyezd el ékszeres szívedben:
Hogy igazságra törekedtem."
Kő vagy szív? Isten a Szeretet. Ha nem volna szíve, nem lenne Isten. Az ember ember, ha nincs benne szeretet? Nézzünk önmagunkba: szív élteti benső világunkat
vagy érzéketlenek vagyunk, mint a kő? - A Zsoltárossal mondom: " Tiszta szívet teremts bennem, Isten", és Uram, ékszeres szívedben helyezzél el engem...

 

Kedves Olvasó! Az íráshoz csak regisztrált, és bejelentkezett tagok írhatnak hozzászólást!

Könyvajánló
Hét Krajcár Kiadó
vé vé vé (pont) mys (pont) hu - 2007