 | | | 2025. október 16. csütörtök, Gál napja. Kalendárium | 
Kovács János István /1921-2013/
Varga Csaba /1945-2012/
Mácz István /1934-2024/
| |
Ahhoz, hogy 1956 miértjeire kielégítő válaszokat kapjunk, részletesebben kell megismerkednünk előzményeivel.

David Irving brit történész, a kommunisták és a liberálisok meghamisította történelem egyik legjelentősebb újraértékelője, 1981-ben megjelent, ’56-os forradalmunk és szabadságharcunk igaz történetét egyedülálló alapossággal ismertető, magyarul is hozzáférhető könyvében („Felkelés”) leszögezi, hogy 1956 előzménye nem az SzKP Huszadik Kongresszusa, még csak nem is az 1953-as berlini felkelés volt, hanem a Vörös Hadsereg hazánk földjére lépése a második világháború során.
De persze régebbre is visszanyúlhatunk, 1919-re, a 133 napos zsidó csőcselékuralomra. Addig a magyar nemzet nem ismerte a zsidó Marx és Lenin tanításait, miként a kiegyezés utáni korszak társadalmi elégedetlenségeit meglovagoló szociáldemokraták áligazságait sem. Nálunk nem volt kommün, mint Párizsban, 1871-ben. Ami ellenben 1919-ben történt hazánkban, megmutatta, mennyire nem legenda, amit a Zsidó Világszövetség 1910-ben meghirdetett: Ausztria-Magyarországot fel kell darabolni, és Magyarország földjén zsidó államot kell létrehozni. A magyar nemzet természetes ellenállása miatt ez megbukott ’19-ben, miként ’56-ban is. Utóbb nemcsak azért, mert még emlékeztek a Lenin-fiúk és a Szamuely-Samuel Tibor és terroristái, a Cserny-különítmény soha nem feledhető gaztetteire, hanem azért is, mert a két világháború közötti negyedszázadban még volt magyar nemzet, amelyet nemzeti öntudat és keresztény szellem jellemzett, és arculatát olyanok határozták meg, mint vitéz nagybányai Horthy Miklós, Gömbös Gyula, Imrédy Béla, Teleki Pál, Klebelsberg Kunó, Hóman Bálint. Védték 1944-1945-ben, ha kellett, gyermekfejjel fővárosunkat, és logikus, hogy 1956-ban sem tettek mást, hiszen az ellenség mindkét esetben ugyanaz volt, a ...
| | 
Október hónap – Őszhó – Magvető hava
Október a Gergely naptár előtt az év nyolcadik hónapja volt, melyre neve is utal. A latin octo szóból származik, melynek jelentése : nyolc....
| |
1849. október 6.: a magyar történelem egyik leggyászosabb napja. A tizenhármakat, az 1848-49-es szabadságharcban hősiesen küzdő magas rangú katonai vezetőit végezték ki Aradon a császár pribékjei. Rájuk emlékezünk a mai napon. ...
| | 
Minden korszak türelmetlenül várja költőzsenijét függetlenül attól, hogy maga a kor irodalmi szempontból mennyire termékeny. És a zseni, mint valamiféle természeti tünemény - megérkezik. Hol a felelőtlen ünneplések fortissimójával, hol az elvakult felháborodás lármájával. Más korokban csendesen és kényszeredetten jő el, hogy majd az örök elkésők emeljenek neki glóriát....
| | 
1906-ban épült meg Rákóczi rodostói házának másolata, a fejedelmet is ekkor temették el a dóm kriptájába. 1910-ben 44 211 lakosából 33 350 magyar (75,4%), 6547 szlovák, 3189 német, 453 lengyel, 227 cseh és 210 ruszin volt. 1918-ban elfoglalták a cseh terroregységek, 1919 június 6-án a magyar hadsereg foglalta vissza, majd a Clemenceau-jegyzék értelmében kiürítette a Magyarországot uraló bolsevik hazaárulók bűnbandája. 1920. június 4-én trianoni békediktátummal hivatalosan is Csehszlovákiához került. A tót államhatalom fasisztoid politikájának következtében a magyarság aránya 5%-ra csökkent, míg a város a szocreál torzók telepítésével eltótosodott. Regionális központi szerepét Magyarországon Miskolc vette át....
| | A tragikus hirtelenséggel elhunyt Karl Richter nemcsak az egyik legnagyobb orgonaművésze volt a korának, hanem az egyik legnagyobb dirigense is. Talán Bach vagy Handel esetében nem túlzás azt mondani, a legnagyobb. Bach remekműve, mely a zenetörténet számára még mindig kérdéses mű a keletkezése szempontjából, vitathatatlanul a legnagyobb értékét tekintve. Otto Klemperer a nagy zsidó-német karmester mondta a H-moll miséről, hogy az emberiség történetének legnagyobb alkotása. ... | | Vízbe-nézőn, könnyel szemem szögében, hát ittmaradtam, újra egymagam. A búcsuzást kiálltam, vége van, de most, hogy elment, zsibbadoz a vérem.
Hiszem, neki sem jó, a búcsuzónak, de - bár lelkében önvád is harap - új jég alatt találja őt a holnap. Mit kezdjen az, ki helyszinen marad? ... | | | | Beküldés Kedves Látogató! Ha írást szeretne beküldeni a szerkesztőségünkbe, kérjük, azt a bekuldes@aranylant.hu elektronikus levélcímen keresztül tegye. Bemutatkozó levelét - pár írásának kíséretében - is ezen a címen várjuk! | | | | Beállítás Az Aranylant jelenleg 1024 képpont széles monitorra van optimalizálva. | | |
 |
Jézus és a Lator | | 
" Vittek vele két kivégzésre ítélt gonosztevőt. Mikor arra a helyre értek, amelynek Koponyahely a neve, keresztre feszítették. Ugyanígy a gonosztevőket is, az egyiket jobbról, a másikat balról. (...)Az egyik megfeszített gonosztevő káromolta: " Nem te vagy a Messiás? Szabadítsd meg hát magadat és minket is. " A másik azonban feddő szavakkal rászólt: " Nem félsz az Istentől, hiszen te magad is ugyanazt a büntetést szenveded? Mi ugyan joggal szenvedjük tetteink méltó büntetését, de ez semmi rosszat nem tett. " Aztán hozzá fordult: " Jézus, emlékezzél meg rólam, amikor eljössz uralmaddal. " Erre ő így felelt: " Bizony mondom neked: még ma velem leszel a paradicsomban. " (Lk 23,32-43)
A kép, amelyet az evangélium bemutat, döbbenetes. Az emberi gonoszság mily találékony mások megkínzásában. Nem elég, hogy halálra ítélik, vitetik az Ártatlannal a keresztet, hamisan vádolják, gúnyt űznek belőle, tövissel koronázzák, eszelős gonoszsággal kitalálják: keresztjét két köztudottan gonosztevő bitófája között állítják föl. Lássa a nép, gonosz Ő is a gonoszok között...
Ám az az Isten, aki "görbe vonalakon is egyenesen ír ", az az Isten, aki a rosszból is jót hoz elő, váratlanul úgy rendezi át a jelenetet, hogy a halálra ítélt Vesztes haldoklásában is megváltó. Míg az egyik lator káromol, a másikban mozdul valami, látva a vérző arc szomorúságát. Érzi, ártatlanul szenved, ő maga viszont vétkes. Méltán szenvedi büntetését, de ne bántsa senki az Ember Fiát. Fölsejlik benne, hallott erről a Jézusról, aki a bűnök bocsánatát hirdette, megváltást a lelkeknek, örök életet. Bizalommal kéri, emlékezzen rá. Bánat, hit, látszatokon áttörő remény tölti be. És akkor Jézus, aki a gúnyolódókhoz, a káromkodó gyűlölködőkhöz nem szólt, a Jó Lator felé fordítja fejét, légszomjtól gyötörten ígéri neki, még aznap vele lesz a mennyben.
" Egyetlen tiszta moccanása a szeretetnek, és megsemmisít egy egész bűnös életet " - vallja Mauriac. A bűnbánat, a megbánás egyetlen szava elég Jézusnak, hogy megbocsásson. Az az ember, aki " latorként ", elvetemült gonoszként került a keresztre, " szentként " halt meg rajta. - Mást nem tudunk róla. A hagyomány szerint Dismas volt a neve. Jézus hozzá intézett szavai alapján az Egyház szentjei között tiszteli.
Amikor Jézus bevonult Jeruzsálembe virágvasárnap, akik szerették és hittek benne, énekkel dicsérték. A farizeusoknak ez nem tetszett és követelték, Jézus tiltsa meg nekik az ünneplést. Jézus így válaszolt: " Mondom nektek, ha ezek elhallgatnak, a kövek fognak megszólalni. " (Lk 19,40) Vajon Jézus szenvedésén elmélkedve mit látunk és hallunk? Hallgatnak az asszonyok is, akik szeretettel kísérik, "csak" sírni mernek. Nos, ha ők hallgatnak, nem kövek, de a pogány Claudia (Pilátus felesége), a pogány Százados, a gonosz tettekkel terhelt Lator szólal meg. Ők védik, ők védelmezik, ők vallják igaznak! - Vajon ez nem Isten csodája?!
Megfeszített Jézus, magam is lator, de ha már az vagyok, jobbodon legyek, és induljon bánatra szívem és ajándékozd a reményt lelkembe, hogy majd tudjam mondani halálos ágyamon: Emlékezzél meg rólam haldokló Uram, és haldoklásomból boldogságodba emeljél.
|
| | | Az íráshoz még nem érkezett hozzászólás. | | Kedves Olvasó! Az íráshoz csak regisztrált, és bejelentkezett tagok írhatnak hozzászólást! | | |
|
|  | |
Könyvajánló | | |  | |