|              |  |           |  |           |  |           |            | 2025. október 31. péntek,Farkas napja.
 Kalendárium |          | 
 Kovács János István /1921-2013/ Varga Csaba /1945-2012/
 Mácz István /1934-2024/
 |          |  |          | 
Ahhoz, hogy 1956 miértjeire kielégítő válaszokat kapjunk, részletesebben kell megismerkednünk előzményeivel.
 
 David Irving brit történész, a kommunisták és a liberálisok meghamisította történelem egyik legjelentősebb újraértékelője, 1981-ben megjelent, ’56-os forradalmunk és szabadságharcunk igaz történetét egyedülálló alapossággal ismertető, magyarul is hozzáférhető könyvében („Felkelés”) leszögezi, hogy 1956 előzménye nem az SzKP Huszadik Kongresszusa, még csak nem is az 1953-as berlini felkelés volt, hanem a Vörös Hadsereg hazánk földjére lépése a második világháború során.
 De persze régebbre is visszanyúlhatunk, 1919-re, a 133 napos zsidó csőcselékuralomra. Addig a magyar nemzet nem ismerte a zsidó Marx és Lenin tanításait, miként a kiegyezés utáni korszak társadalmi elégedetlenségeit meglovagoló szociáldemokraták áligazságait sem. Nálunk nem volt kommün, mint Párizsban, 1871-ben. Ami ellenben 1919-ben történt hazánkban, megmutatta, mennyire nem legenda, amit a Zsidó Világszövetség 1910-ben meghirdetett: Ausztria-Magyarországot fel kell darabolni, és Magyarország földjén zsidó államot kell létrehozni. A magyar nemzet természetes ellenállása miatt ez megbukott ’19-ben, miként ’56-ban is. Utóbb nemcsak azért, mert még emlékeztek a Lenin-fiúk és a Szamuely-Samuel Tibor és terroristái, a Cserny-különítmény soha nem feledhető gaztetteire, hanem azért is, mert a két világháború közötti negyedszázadban még volt magyar nemzet, amelyet nemzeti öntudat és keresztény szellem jellemzett, és arculatát olyanok határozták meg, mint vitéz nagybányai Horthy Miklós, Gömbös Gyula, Imrédy Béla, Teleki Pál, Klebelsberg Kunó, Hóman Bálint. Védték 1944-1945-ben, ha kellett, gyermekfejjel fővárosunkat, és logikus, hogy 1956-ban sem tettek mást, hiszen az ellenség mindkét esetben ugyanaz volt, a ...
 |          |  |          | 
 Október hónap – Őszhó – Magvető hava Október a Gergely naptár előtt az év nyolcadik hónapja volt, melyre neve is utal. A latin octo szóból származik, melynek jelentése : nyolc....
 |          |  |          | 
  1849. október 6.: a magyar történelem egyik leggyászosabb napja. A tizenhármakat, az 1848-49-es szabadságharcban hősiesen küzdő magas rangú katonai vezetőit végezték ki Aradon a császár pribékjei. Rájuk emlékezünk a mai napon. ...
 |          |  |          | 
 Minden korszak türelmetlenül várja költőzsenijét függetlenül attól, hogy maga a kor irodalmi szempontból mennyire termékeny. És a zseni, mint valamiféle természeti tünemény - megérkezik. Hol a felelőtlen ünneplések fortissimójával, hol az elvakult felháborodás lármájával. Más korokban csendesen és kényszeredetten jő el, hogy majd az örök elkésők emeljenek neki glóriát....
 |          |  |          | 
 1906-ban épült meg Rákóczi rodostói házának másolata, a fejedelmet is ekkor temették el a dóm kriptájába. 1910-ben 44 211 lakosából 33 350 magyar (75,4%), 6547 szlovák, 3189 német, 453 lengyel, 227 cseh és 210 ruszin volt. 1918-ban elfoglalták a cseh terroregységek, 1919 június 6-án a magyar hadsereg foglalta vissza, majd a Clemenceau-jegyzék értelmében kiürítette a Magyarországot uraló bolsevik hazaárulók bűnbandája. 1920. június 4-én trianoni békediktátummal hivatalosan is Csehszlovákiához került. A tót államhatalom fasisztoid politikájának következtében a magyarság aránya 5%-ra csökkent, míg a város a szocreál torzók telepítésével eltótosodott. Regionális központi szerepét Magyarországon Miskolc vette át....
 |          |  |          |  A tragikus hirtelenséggel elhunyt Karl Richter nemcsak az egyik legnagyobb orgonaművésze volt a korának, hanem az egyik legnagyobb dirigense is. Talán Bach vagy Handel esetében nem túlzás azt mondani, a legnagyobb. Bach remekműve, mely a zenetörténet számára még mindig kérdéses mű a keletkezése szempontjából, vitathatatlanul a legnagyobb értékét tekintve. Otto Klemperer a nagy zsidó-német karmester mondta a H-moll miséről, hogy az emberiség történetének legnagyobb alkotása. ... |          |  |          | Vízbe-nézőn, könnyel szemem szögében,hát ittmaradtam, újra egymagam.
 A búcsuzást kiálltam, vége van,
 de most, hogy elment, zsibbadoz a vérem.
 Hiszem, neki sem jó, a búcsuzónak,de - bár lelkében önvád is harap -
 új jég alatt találja őt a holnap.
 Mit kezdjen az, ki helyszinen marad?
 ... |          |  |  |           |  |           |            | Beküldés Kedves Látogató! Ha írást szeretne beküldeni a szerkesztőségünkbe, kérjük, azt a bekuldes@aranylant.hu  elektronikus levélcímen keresztül tegye. Bemutatkozó levelét - pár írásának kíséretében - is ezen a címen várjuk! |  |           |  |           |  |           |            | Beállítás Az Aranylant jelenleg 1024 képpont széles monitorra van optimalizálva. |  |  | 
                                  
                                         |  |  
                                         |            | Paul Claudel: Assisi Szent Ferenc |          |     |          | | (részlet) Istenem, te semmit nem alkottál hiába, s ha mindez eltűnne, sirathatnánk, ha elveszne kárba! A sok szépség, melynek semmi haszna, a kéklő Itália ege vajon  szolgálhatna-e másra, ha nem arra, hogy szívünk megnyugodjon, s kiteljesedjen vágya? Hogyan lehetne öröm az élet, ha az öröklét hiányzik? Hogyan lehetne öröm az élet, ha szeretetünk hiányzik? Szakadatlan jajong a gerle, magánya az erdő mélyén visszhangzik. A seb, mit hiányod mar, a szomjúság, mely lelkünk mélyéből sír fel, és minden vétkünk, imádságunk, mint négy kinyújtott kar, ez az, ami Jézust hatalmas erővel az örök Isten mellől kitakar! Van már jobb kereszt, mint amit Izrael ácsolt fából, hogy Isten Fiát rászegezze: Ferenc önként kínálja vállát, hogy súlyosodjon rá Krisztusunk keresztje. És ki támolygón alászáll Alvernából és titkon megmutatja Klárának e lüktető sebet és annak nyomát, Jézus Krisztus az, ki Ferenccel együtt az egyetlen élő, szenvedő és megváltó világ!                               Saint François d’Assise    […] Mon Dieu, vous n’avez rien fait en vain et comme ce serait dommage de laisser se perdre tout ça ! Toute cette beauté qui ne sert à rien, et toute cette Italie dans l’azur, à quoi est-ce qu’elle peut servir Si ce n’est à dilater en nous l’insatisfaction et le désir ? Comment jouirions-nous de la vie alors que l’éternité est absente ? Comment jouirions-nous de la vie alors que notre amour est absente ? Sans cesse au fond de la forêt se plaint la colombe gémissante. La plaie que vous faites en manquant, et la soif au fond de nous qui crie, et l’expansion comme quatre membres de notre prière et de notre péché, C’est cela qui arrache puissamment Jésus du fond de Dieu disloqué ! Il y a mieux que ce que les Juifs ont trouvé en bois pour clouer Dieu le Fils. François est réquisitionné pour qu’il serve dans sa chair au Crucifix. Et ce qui descend en chancelant de l’Alverne et qui montre en secret à Claire cette plaie et cette cicatrice, C’est Jésus Christ avec François une seule chose vivante et souffrante et rédemptrice !                                 | 
 |          |  |          |            |  |          |  |          |  |  | Kedves Olvasó! Az íráshoz csak regisztrált, és bejelentkezett tagok írhatnak hozzászólást! |  |  |  |                 |  |           |  |           |  |           | 
 Könyvajánló |           |  |           |  |           |  |  |