2025. február 9. vasárnap,
Abigél, Alex napja.
Kalendárium

Február (régiesen Februárius, ősi magyar nevén Jégbontó hava) az év második hónapja a Gergely-naptárban, szabályos években 28 napos, szökőévekben pedig 29 napos. Háromszor fordult elő a történelemben február 30-a. A 18. századi nyelvújítók a februárt az enyheges névre keresztelték át. A népi kalendáriumban böjt előhava (vagy másképpen böjtelő hava) néven szerepel.

...

Kovács János István /1921-2013/


Varga Csaba /1945-2012/


Mácz István /1934-2024/

Szent Bálint napján tartják főleg az angolszász országokban a Bálint-nap (angolul Valentine's Day...

Az Úr tanítványai közé tartozott, és követte Jézust "János keresztségétol fogva egészen mennybevétele napjáig". Sorshúzással választották az apostolok közé, Júdás helyébe, hogy "velük együtt tanúskodjék Krisztus föltámadásáról". Az apostolok szétszéledése után a hagyomány szerint Etiópiában hirdette az evangéliumot. Alexandriai Kelemen õrizte meg egy mondását: "Gyöngítsd önmegtagadással testedet, hogy a lélek a Megfeszítettnek szolgálhasson." Vértanúságot szenvedett Krisztusért. Szent Ilona császárnõ az apostol ereklyéinek egy részét Rómába, másik részét Trierbe vitette. (Hankovszky Miklós)...

Bejelentkezés
név:
jelszó:
Jegyezze meg a nevet és a jelszót ezen a gépen!

Beküldés
Kedves Látogató!
Ha írást szeretne beküldeni a szerkesztőségünkbe, kérjük, azt a bekuldes@aranylant.hu elektronikus levélcímen keresztül tegye. Bemutatkozó levelét - pár írásának kíséretében - is ezen a címen várjuk!
Keresés

tartalomban is keressen (több időt vehet igénybe) ha nem jelöli be csak a szerző nevében és a címben keres

Beállítás
Az Aranylant jelenleg 1024 képpont széles monitorra van optimalizálva.
1024
1280
"A tett szenvedés, s a szenvedés tett"
Megnyitás önálló lapon Hozzászólások, kritikák



Az idézet T.S. Eliot angol író "Gyilkosság a székesegyházban" című drámájából van. Idézem:

"Tudod és mégse tudod, mi az, hogy tett és szenvedés,

Tudod és mégse tudod, hogy a tett szenvedés,

S a szenvedés is tett. Bár nem szenved, aki cselekszik,

S aki tűr, az nem cselekszik. De mindketten belenőttek

Egy örök cselekvésbe, egy örök türelembe,

S csak ha mind elfogadja, akkor lesz akarattá,

S csak, ha mind el is szenvedi, úgy akarják,

Hogy az ősminta megmaradjon,

hogy a kerék mozogjon pörögve,

Bár áll csak örökre."

 

  Engem mélyen érintett és él bennem évtizedek óta. Megértem, ha van, aki előtt nem érthető. Talán én magam is inkább érzem, mint értem. A szív néha bölcsebb, mint az ész.

  A tett szenvedés? Minden, még az örömmel végzett cselekvés is véget ér .Hogy "véget ér" nem okoz szomorúságot? A kényszerűségből végzett munka, az erőltetett tett, nem szenvedés?

  A szenvedés nem tett? A szenvedés puszta eltűrésénél tetté változhat, ha felismerjük, hogy lehet ,van célja. Pál apostol keresztény híveinek írta: " Örömmel szenvedek értetek, és kiegészítem, ami Krisztus szenvedéséből hiányzik, testének, az Egyháznak javára." (Kol. 1,24)

  Ma orvosi szempontból elfogadott tény, csupán csak emberi célt ismerve, a hit gyógyító erővel bír. Az eltűrést, passzív elfogadást, a szenvedést cselekvéssé változtatja.

  Ha eltérően is fogadunk el igaznak vélt állitásokat, tiszteljük egymást. Minden igazság egyértelmű, ám mi emberek többféleképpen értelmezhetjük.

Az íráshoz még nem érkezett hozzászólás.
Kedves Olvasó! Az íráshoz csak regisztrált, és bejelentkezett tagok írhatnak hozzászólást!

Könyvajánló
Hét Krajcár Kiadó
vé vé vé (pont) mys (pont) hu - 2007